Jabatan Landskap

​JABATAN Landskap

Fungsi Jabatan

  1. Perancangan dan pengurusan projek landskap.​​

  2. Memproses pelan landskap

  3. Penyelenggaraan taman dan Taman Tasik Shah Alam

  4. Pengurusan Tapak Semaian dan Taman Anggerik.

Piagam Pelanggan

  1. Menjawab surat-surat balasan penerimaan yang bukan diterima di kaunter dalam tempoh lima (5) hari bekerja di semua jabatan/Bahagian.​ 

  2. Mengeluarkan sokongan /ulasan CF bagi kerja-kerja landskap ke jabatan OSC dalam tempoh 7 hari dari lawatan tapak.

  3. Permohonan Kelulusan Pelan Landskap – 30 hari dari tarikh terima (Mesyuarat jawatankuasa Pengindahan Bandar).​

  4. Tindakan bagi kerja-kerja kecemasan dalam tempoh 24 jam.​

  5. Siasatan dan tindakan ke atas aduan kerosakan peralatan permainan kanak-kanak dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja.​

  6. Memproses dokumen tuntutan pembayaran yang lengkap dalam tempoh 7 hari bekerja dari tarikh invois yang diterima untuk serahan ke jabatan Kewangan.​

  7. ​Siasatan maklumbalas ke atas permohonan pangkasan po​kok dalam tempoh 7 hari.​​