​PEJABAT CAWANGAN SETIA ALAM

Fungsi Pejabat Cawangan

  1. Menyediakan kemudahan bayaran bil setempat menerima aduan dan pertanyaan berkaitan MBSA.
  2. Mengambil tindakan ke atas aduan-aduan yang diterima melalui kaunter /surat /telefon /sistem e-aduan / emel dan lain-lain.
  3. Menerima permohonan lesen perniagaan dan pertukaran nama permilik harta.


Piagam Pelanggan

  1.  Menerima pembayaran bil dan mengeluarkan resit pembayaran serta-merta.
  2. Memberi maklumbalas aduan yang diterima dalam Sistem Aduan Awam MBSA dan kaunter serta surat pengaduan dalam tempoh tujuh (5) hari bekerja.​
  3. Menjalankan siasatan penerimaan aduan dalam tempoh 3 hari bekerja di semua Jabatan / Bahagian.
  4. Menerima segala permohonan lesen / permit / pelan setara / pertukran nama pemilik harta dan menghantar ke jabatan berkaitan dalam tempoh 24 jam.